PRIČA O IDEJI "MIRIS BOJA"

 

      Zažmurite na trenutak i mislite o Njemu. O mraku. On postoji. Nije izmišljen, stvaran je. Možda ste se setili detinjstva? Imali ste strah od tame? I ja sam se kao dete bojao mraka i tražio da dodirujem majčinu ruku sve dok me ne bi savladali snovi. U tom mraku mi je bila potrebna majčina blizina, običan spoj mojih i njenih prstiju. Mogao je to da bude i samo mali prst, onaj koji smo kao deca koristili za pomirenje. Ta povezanost je, kao provodnik, prenosila toplinu i, ono što je najvažnije – ljubav i osećaj da sam nekome vredan.

       Ako ti je um slep, oči su ti beskorisne – pre dve godine mi je ovim rečima gospodin Suhel Bakain ilustrovao svoju misiju. Prisustvovao sam njegovoj slikarskoj radionici u Kraljevskoj akademiji za slepe, u Amanu, glavnom gradu Jordana – s decom koja ne vide ili jedva vide. Njegov jednostavni zaključak glasio je ovako: Mračne pojave u našim životima pravi naš um!

       Suhel je slikar, koga krasi jedna izuzetnost. On je 2011. godine došao na neverovatnu (a možda sasvim običnu) ideju da u slikarske boje doda različite mirise i da na taj način, vezujući svaku boju za određeni miris – deci koja su slepa ili slabovida omogući da sama slikaju i tako pobede mrak u kome žive. Nije im, dakle, pružio samo mali prst, već obe ruke, zapravo celog sebe! Zajedno su pobedili večnu tminu, jer je dečji um uvek pun šarenih maštarija i svih boja života, koje, u njihovom slučaju, zatvorene, nisu mogle da se oslobode. On im je za to stvorio priliku. Lično sam prisustvovao ovoj čaroliji. To su dirljivi trenuci i obavezno vam izmame suze, ali vas istovremeno ispune i neverovatnom energijom i silom života. Njegova magična radionica snažno je delovala i na mene.

       Voleo bih da se, pre nego što krenete, svojim malim prstom pomirite sa svima s kojima ste možda posvađani i da tako, čistih duša, dođete na veče koje smo nazvali MIRIS BOJA (a kako drugačije?). To veče sigurno neće biti obično! Doći ćete vi, naši dragi gosti, i to čistih duša! Tu će biti i naš gost iz Jordana g. Suhel Bakain, koji će otvoriti svoju samostalnu izložbu slika. A biće tu i deca oštećenog vida iz škole Veljko Radmanović, iz Zemuna. Suhel će nam, sad kao učitelj, pokazati kako on radi sa ovom decom (s kojom se inače sprijateljio još prošle godine, posle njihovog prvog susreta). A ta će deca sada biti slikari koji stvaraju i izlažu svoje radove, u kojima ćete i sami videti bogatstvo njihove obojene razigrane mašte.

       Zažmurite! Zamislite sebe u ambijentu u kome su ukinute one tako česte mračne pojave, kako kaže naš gost, koje stvaraju ljudi. A stvara ih i život. Nećete biti sami. Ne treba da zamišljate da ćete toj deci darovati i ljubav – to će se sigurno dogoditi! A, kao što znate: Ljubav je slepa!

 

                                                                                                                                    Miroslav Radaković

                                                                                                     Autor knjiga Miris boja i Svet je isti

Коментари

Популарни постови